ע׳ בת ה-27 הגיעה לבית החולים וולפסון עם אוזן נפוחה ומוגלתית. היא לא תיארה לעצמה שפירסינג שעשתה יגרום לה לזיהום חמור.
3 צפייה בגלריה
בריכה
בריכה
השחייה בבריכה הסתיימה באשפוז
(צילום אילוסטרציה: canva)

"לפני כחודשיים עשיתי עגיל פירסינג בחלק העליון של האוזן, באפרכסת. העגיל נעשה במקום מאושר ע״י משרד הבריאות, ונראה היה שמאז הכל היה בסדר והאוזן החלימה ללא כאבים", סיפרה ע'.
הכל היה בסדר עד שהגיעה לראשונה לבריכה ביום שישי האחרון. "שחיתי לראשונה בבריכה מאז שעשיתי את הפירסינג. יממה לאחר מכן התחלתי להרגיש כאבים חזקים באוזן שמאל, שהלכה והתנפחה ואף החליפה צבעה לסגול ואדום״.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
הפירסינג שגרם לאשפוז
הפירסינג שגרם לאשפוז
הפירסינג גרם לאשפוז
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

לפי דברי הצוות הרפואי במחלקת אף אוזן גרון, וולפסון, הזיהום נגרם כתוצאה מחשיפה למים מזוהמים בעת רחצה בבריכה.
״המטופלת פנתה למיון לאחר שחשה בכאב עז ונפיחות באוזן, מלווה באדמומיות חמורה והפרשה מוגלתית. בבדיקות שנערכו במקום, התגלה כי מדובר בזיהום חיידקי שהצריך טיפול אנטיביוטי דחוף״ מסביר ד״ר אבי גולדפרב, מנהלת מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי וולפסון.
היא אושפזה במחלקת אף-אוזן-גרון, שם קיבלה טיפול אינטנסיבי באמצעות אנטיביוטיקה בעירוי במשך ארבעה ימים. בזכות המעקב הצמוד והטיפול הממוקד, מצבה של ע׳, השתפר משמעותית והיא שוחררה לביתה עם הנחיות להמשך טיפול ומעקב רפואי.

3 צפייה בגלריה
ד"ר אבי גולדפרב
ד"ר אבי גולדפרב
ד"ר אבי גולדפרב
(צילום: דוברות וולפסון)

לדברי ד"ר גולדפארב, מקרים מסוג זה אינם נדירים, בעיקר בקרב אלו שעושים פירסינג ואינם נוקטים אמצעי זהירות מספקים בעת חשיפה למקורות מים.
מה עושים כדי להמנע מזיהום כזה?
"הקפדה על היגיינה וניקוי יסודי של אזור הפירסינג לאחר החשיפה למים היא חיונית למניעת זיהומים. כמו כן, לא רבים יודעים אבל האפרכסת היא אזור רגיש מאוד עם זרימת דם מועטה ולכן מדובר באזור שנוטה מראש לסיבוכים וזיהומים. איני ממליץ לעשות פירסינג באפרכסת כלל, אבל במידה ועשיתם מומלץ לתת לאזור להחלים במשך חצי שנה לפחות ללא כניסה לבריכה או לים כלל״.